söndag 9 oktober 2011

Testpilotsmiddag!

För ett tag sen blev jag utvald som testpilot åt Kelda. Jag skulle få testa en av deras nya exotiska såser. Jag valde smaken: Thai red curry.Om ni vill veta mer om Keldas såser kan ni kika in HÄR.
Igår blev det i alla fall till att provlaga denna rätt. 

Såsen är färdig i förpackningen. Man ska bara steka kött eller kyckling i strimlor och grönsaker, hälla på såsen och låta allt puttra ihop nån min. Superenkelt! Jag valde att laga med kyckling och så här blev slutresultatet:
 Thai red curry kycklinggryta  4 port

3 normalstora kycklingfiléer
1 stor påse wokgrönsaker
1 förpackning Keldas thai red curry sås

Strimla kycklingen och stek. Krydda ev med lite salt och peppar (jag gjorde det men tror egentligen inte att det skulle behövas). Ta upp kycklingen och stek grönsakerna. Blanda ner kycklingen igen och häll på såsen. Låt allt puttra ihop en stund och servera med ris eller nudlar.
Det här var riktigt gott! Fick bra betyg av mig. Tycker att det smakar precis som riktig thai-mat ska göra och kan verkligen rekommendera den här såsen om man gillar sån mat. Ganska mycket sting i såsen var det så om man är känslig kanske man kan blanda ut den med en skvätt grädde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar