måndag 23 april 2012

Pastagratäng med kassler och hollandaisesås

Idag tänkte jag tipsa om ännu en jättegod pastagratäng med kassler. Har ju en sen tidigare här på bloggen som blivit väldigt populär. Om ni missat den är det bara att klicka HÄR. Men åter till denna som verkligen är hur enkel som helst att laga och blir dessutom supergott. Perfekt middagsmat som passar lika bra i matlådan dagen efter eller att frysa in rester till senare tillfällen.

 Pastagratäng med kassler  ca 6-8 port

500 g pastasnäckor
ca 500 g kassler i tunna skivor
1 stor burk skivade champinjoner
1 3-pack blå band hollandaisesås
5 dl vatten
75 g smör

Koka pastan nästan klar. Vispa ihop såspulvret med vatten i en kastrull och koka upp under omrörning. Låt det sjuda nån minut och ta sedan kastrullen från plattan och rör ner smöret. Låt pastan rinna av i durkslag. 
Blanda drygt hälften av såsen med pastan och häll över i en ugnsform. Lägg kasslerskivorna lite omlott över pastan. Fördela champinjonerna över och häll sen på resten av såsen.
Gratinera i 225 grader i ca 15 min eller tills gratängen fått fin färg.
Servera med sallad!
Gott, Gott!!!

2 kommentarer:

  1. Guuud blev helt kär i din blogg, massa goda recept som jag måste prova ! Tack för alla tipsen och en fantastisk blogg !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så kul att höra! Jag blir så glad när jag får så här fina kommentarer :) Lycka till med matlagningen och återkom gärna när du testlagat!
      Kram.

      Radera